Κατανάλωση αυγών

Τα αυγά στη διατροφή του βρέφους-παιδιού.egg-cup-2

Τα αυγά είναι μία εξαιρετική διατροφή για τα παιδιά, όπως άλλωστε και για τα βρέφη. Δεν είναι τυχαίο ότι είναι μία από τις τροφές που δίνονται στα βρέφη μετά τον απογαλακτισμό τους, σαν διατροφικό συμπλήρωμα στο γάλα (στον 8ο – 9ο μήνα ο κρόκος, στον χρόνο το ασπράδι).
Και εδώ, όμως, ισχύουν οι κανόνες που πρέπει να χαρακτηρίζουν όλες τις επιλογές μας σε είδη πρώτης ανάγκης, η επιλογή πρέπει να γίνεται με κριτήρια ποιότητας (και όχι εμφάνισης) και η κατανάλωση να ακολουθεί τους κανόνες υγείας (και όχι την διατροφική μόδα της εποχής).


Αυγά και αθλητές

Η άποψη ότι οι αθλητές θα πρέπει να καταναλώνουν μόνο το ασπράδι και όχι τον κρόκο του αυγού είναι πλέον παρωχημένη. Αυτό ισχύει μόνο σε περιπτώσεις αθλητών που χρειάζεται να καταναλώνουν περισσότερα από ένα αυγά την ημέρα προκειμένου να αυξήσουν την ημερήσια πρόσληψη πρωτεΐνης στη διατροφή τους. Ωστόσο δεν απαγορεύεται η κατανάλωση κρόκου αυγού για όσους κάνουν διατροφή με στόχο την αύξηση μυϊκής μάζας.


Αυγά και αδυνάτισμαsalad

Είναι πλέον διαπιστωμένο πως το αυγό αποτελεί τροφή σύμμαχο στο αδυνάτισμα, λόγω της πληρότητας της σύστασης του, της χαμηλής ενεργειακής αξίας του αλλά και του κορεσμού που προκαλεί. Μελέτες δείχνουν πως η σωστή ένταξη των αυγών σε μια υποθερμιδική διατροφή αυξάνει τον ρυθμό απώλειας βάρους. Το αυγό μπορεί να καταναλωθεί ποικιλοτρόπως.


Αυγά και χοληστερίνη

Οι ειδικοί τονίζουν ότι η χοληστερόλη που περιέχουν τα αυγά είναι τόσο λίγη, ώστε είναι απίθανο να επηρεάσει ιδιαίτερα τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα. Και συνιστούν σε όποιον θέλει να ρυθμίσει τη χοληστερόλη του, να μην ασχολείται με τα αυγά, αλλά να μειώσει τα κορεσμένα λίπη από τρόφιμα όπως το κόκκινο κρέας, τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, τα επεξεργασμένα κρέατα, τα τηγανητά φαγητά και τα κάθε είδους κέικ, μπισκότα, γλυκίσματα και παχυντικά εδέσματα.

heartΣυνεπώς, ένα αυγό την ημέρα μαγειρεμένο χωρίς επιπλέον λίπη, εάν είναι φρέσκο και εάν δεν κάνουμε στατική ζωή, φαίνεται να μη κάνει κακό, αντίθετα κανονίζει και το επίπεδο της χοληστερόλης. Εάν όμως σκεφθείτε σε πόσα παρασκευάσματα που παίρνουμε έτοιμα υπάρχουν μέσα αυγά, γίνεται αντιληπτό για ποιό λόγο αυτός ο αριθμός θα πρέπει να είναι σαφώς μικρότερος (να μη περνάει τα 2 αυγά εβδομαδιαίως).

Ένα πλήθος μελετών έδειξε ότι τελικά δεν είναι η πρόσληψη της χοληστερόλης από τα αυγά και γενικότερα από τις τροφές που αυξάνει τη χοληστερόλη του αίματος αλλά η συνολική διατροφή που είναι υψηλή σε λιπαρά και κυρίως κορεσμένα λιπαρά που βρίσκονται σε ζωικές τροφές. Πιο συγκεκριμένα, μια διατροφή πλούσια σε παχιά κρέατα (όπως πανσέτα, παϊδάκια, μπριζόλα με το ορατό λίπος, λουκάνικα κ.τ.λ.), ζωικά λίπη (όπως το βούτυρο) και τηγανητά τρόφιμα ευθύνεται για την αύξηση της χοληστερόλης στο αίμα.
Μελέτες δείχνουν πως η κατανάλωση έως και ενός αυγού την ημέρα είναι απολύτως ασφαλής.